Med vacklande steg

Nu börjar valparna så smått att upptäcka världen! Efter det att ögonen öppnas tar det några dagar innan valparna ser, nu vid ca tre veckors ålder kan de söka sig till sina syskon med hjälp av synen. Vid ca tre veckors ålder börjar också valparna höra ordentligt. Valpar kan nu också lapa i sig vatten och ska börja få sina första mål mat. 
 
Jag har öppnat upp valplådan så att de nu har det dubbla att utforska och de har även fått sina första leksaker. Olika strukturer, olika känsla för tänder och mun som undersöker allt som kommer i deras väg. De små små tänderna börjar nu också bryta sig fram igenom tandköttet. Snart kommer de att bitas med sina små sylvassa piraya munnar! 
 
Alla läten finns nu, de ylar, morrar, skäller och piper. När de skäller tar de i från tårna så att hela kroppen hoppar med varje skall, fantastiskt gulligt! Century som var den hane som ställde sig upp först är också den som rör sig bäst och mest målmedvetet. Jag tror han kommer bli en liten upptäckare, en Columbus! Alltid på frammarsch!
 
Här kommer dagens bilder.
 
Söta Wildcat som alltid brukar vara så vild och galen var trött vid dagens fotografering.
 
Värmer upp med lite yoga.
 
Söta heffaklumpen <3.
 
Så här vi tjejorna tillsammans! Vilka flickor!!
 
 
 
Invicta sträcker på sig
 
Damen är som tjuren Ferdinand och är riktigt mysig.
 
Tar i från tårna och ylar i högan sky!!
 
Skylark säger hej!
 
Undrar om man kan äta kudde?
 
Mysgrisen som lugnt och obehindrat glider genom livet.
 
Så har vi bröderna tillsammans <3.
 
På spaning!
 
Men brorsan vilken stor mun du har! Det är för att jag ska kunna tugga bättre på dig ;)
 
Century
 
Killen med koll på läget.
 
Spanar efter nya saker att upptäcka.
 
Ja också lite blandade bilder förstås!
 
Wildcat somnade gott i knät en kväll <3.
 
Centurys ena baktass har ett härligt mönster som jag älskar <3. Gör sig inte lika bra på bild dock ;).
 
Världens minsta tassar.
 
Mamma tass och son tass <3.
 
Skylark mysgrisen ligger gärna på rygg.
 
Valparna ska också börja få ta emot sina första besökare och de letar efter bra hem som kan de dom trygghet i livet. Känner du dig sugen på att ge ett utav dessa knytten ett hem så är det bara att höra av dig!
Jag finns här för alla mina valpköpare nya som gamla och ger livslång support vad det än gäller. 
 
Det var allt för den här gången, kram på er!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maja

Men jag smäller av! Jag vill så gärna träffa dem nu. Helst i går! Åhhhhh vad jag längtar:) Sally fick faktiskt kela med en 8 månaders valp i förrgår (dock var det en Berner sennen så den var större) och dig träffade vi en 4,5 månaders vallkorsning(som var i samma höjd men väldigt späd)
Nu längtar både hon och jag till ett tillskott i familjen.

2013-08-18 @ 21:51:12
URL: http://frokenmmm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0