STOPNSTARE

Nu mina damer och herrar är kennelnamnet godkänt!
StopnStare är nu prefixet på hundar uppfödda utav moi!
Ny hemsida håller på att ordnas för fullt och jag hoppas att den ska innehålla än mer information än vad den gamla gör. Jag vill att man ska kunna läsa det mesta som är intressant gällande staffen på ett och samma ställe. Så vill nämligen jag själv ha det i stället för att leta och leta information. Ibland blir det lite tråkigt på det sättet. Jag vill även att hemsidan ska reflektera lite vem jag är som person och de som har sett den tycker nog att den gör det =).
.
Mycket av ett valpköp handlar ju om att man ska trivas med varandra och ha lika åsikter kring mycket som gäller hund. Det ska kännas tryggt och avslappnat. Frågor ska ställas och besvaras och den första kontakten är ofta en hemsida. Däför vill jag att man ska känna något när man kommer till min sida, att man minns den. Självklart vill jag att det ska kännas som att man har hittat hem, det är ju målet =).
.
Nog om det. Denna vecka har jag en underbar pudel på besök. En tvättäkta Champinjon =). Tiger är en urgullig pärla så olik mina egna pasnarvagnar som det bara går. Matte är iväg på lite välförtjänt semester medans Tiger charmar in sig hos mig. Igår stog jag inte längre emot hans silkiga tunga och rådjursögon och han fick komma upp i soffan. Näe jag är ju en sån som inte har hundarna i soffan ja......så gick det med det. Han vart så nöjd och mojsade snabbt ner sitt huvud nära nära nära och somnade. Gulligt!!
.
Nu byter vi ämne igen till: Grodor. Jag älskar grodor! De är sååå söta och jag kan aldrig hålla mig ifrån att plocka upp en när jag ser den. Den enda jag inte längre plockar upp är Herr Padda som bor under min altan. Han har bott där i flera år nu och växer från år till år. Jag är rädd att han ska tycka att jag är en dålig värd om jag bär omkring på honom och då kanske han flyttar nämligen =). Älskar att sitta och kika på honom när han behagar att visa sig och kanske klappa lite lite ibland. Han pöser upp och försöker skrämma mig men söt som han är blir ju ingen rädd. En sommar kväll kom han till och med på besök. Jag låg i soffan i godan ro när det plöstligt sa sptlotch och så satt han där på vardagsrumsgolvet. Kikandes med sina jätte ögon vart han nog lika förvånad som jag. Jag visade vänligt men bestämt ut honom då jag inte tror att mina andra inneboende är lika intresserade av paddor som jag. Eller jag iaf inte på samma sätt =).
Här presenterar jag Herr Padda!!
.
.
.
Jag köpte en kompis åt honom också, så att han aldrig känner sig ensam liksom. Man ska ju vara en god hyresvärd. ha ha ha.
.
Älskar även dessa skyltar! Skulle kunna ha en på väggen hemma!
Var rädd om grodorna!!!
.
Det var allt för idag! Stor Kram!

Kommentarer
Postat av: Linn

Hoppas en del av grodkolonin bor kvar tills nästa vecka om du kommer på fika. Just nu finns det tusentals minigrodor här utanför butiken :)

2011-07-22 @ 16:13:51
URL: http://www.peringos.se
Postat av: Ellen

Ser fram emot att besöka den nya hemsidan när den blir klar! Det låter som om du har en bra idé angående den.

Och visst är Herr Padda söt, jag förstår att han får bo kvar!

2011-07-28 @ 03:15:14
Postat av: Helena

Hej Camilla, kikar in i din fina blogg och hoppade nästan till här i soffan när jag såg herr padda! Här i danderyd finns ju också en hel del men herregud så stor han var din vän! :)



Hoppas allt är bra med dig och djuren!

/ Helena

2011-10-13 @ 21:22:35
URL: http://www.hellaas.blogspot.com/
Postat av: Sandra o Assar

Jättepaddan Hubert! Gigantus! Grattis återigen till kennelnamnet. Det ska bli så kul när nya hemsidan kommer upp så NÄR KOMMER DEN???



Kraaaam

2011-11-14 @ 12:03:46
URL: http://www.cypriotiskherdehund.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0