Tårtor och Solstrålar

Haloj på er =).
OM mitt liv bara skulle behaga att lugna ner sig lite så att jag skulle kunna ta tag i alla mina planer så vore jag evigt tacksam till någon *tittar upp*.
Så mycket som händer som bara sätter käppar i hjulet för allt, morr!
En sak jag har kunnat börja med, mest för att det är rena rama terapin för mig just nu, är mina tårtor.
Jag är så himlans glad för det, det skänker mig långt mer än något annat just nu.
Så nu har jag tårtbeställningar så jag klarar mig fram till Juli tror jag bestämt *glad*!
Här ser ni några av mina verk:
.
.
.
Tack till er alla som beställer av mig, utan er, inget bak =) eller i alla fall en mycket tjockare Camilla.
För vem kan sluta baka???
.
I maj ska mitt kennelnamn tillslut synas i hundsport om jag lyckas få det godkänt i FCI. Så det är bara att hålla tummarna på sista förhoppningsvis raka sträckan in i mål med det projektet. Sedan kommer en ny hemsida att byggas men med mångt och mycket samma innehåll som min gamla. Senaste hemsideuppdateringarna bestod i att skriva om vilka tester jag gör på mina hundar och vad testerna egentligen innebär. Det är ju trots allt inte alla som vet allt om allting, speciellt inte i början, då kan det vara skönt om mycket finns samlat på samma ställe.
.
Måste ju göra lite reklam också =). En av mina bästaste vänner har äntligen fått ändan ur och öppnat sin egen djuraffär!!!! Hon är som klippt och skuren för rollen! ZooKlart ligger i bromma på vävstolsvägen 5 och om ni går med i hennes facebook grupp så får ni 15% på hela sortimentet vid ett köptillfälle under 2011. Inget dåligt erbjudande!!
.
De senaste bilder på hundarna är bilder som visar på riktiga soldyrkare =). Så fort solen visar sig i vardagsrummet så parkeras det i minsta solstråle, det är sååå gulligt.
Dyrka är inne i sin första skendräktighet sedan valparna så vi får väl se om det blivit värre efter valparna nu då.
Annars är hon på sitt lugna filbunke sätt som alltid =).
.
Zitra däremot, ja alltså det händer verkligen något när staffarna/hundarna blir 2 år. Hon har blivit betydligt lugnare och skönare till sättet. Något som jag aldrig trodde skulle hända med min virvelvind. Nu kan hon till och med komma för att sätta sig och mysa lite och SITTA KVAR, hör och häpna, ha ha ha. Möte med andra hundar ute har också blivit betydligt mindre hetsigt. Så skönt när ens arbete (och åldern) äntligen börjar visa resultat.
.
Mor och dotter, Dyrka liggandes och Alva sittandes på kännt staffevis ska tilläggas =).
Dessa kan också sitta som det anstår en staffe!
Jag tänker mig hur konversationen går:
Dyrka säger tyst
- Känner du?
Zitra svarar skönt slött
- Japp
- Det är solen det
- Japp
- Vill du..
- Näe vi sitter ett tag till va?
- Mmmm
.
Ha det mysigt i vårsolen tills nästa gång hörrni =)

Kommentarer
Postat av: Ellen

Det där måste nog vara några av de snyggaste tårtor jag sätt! Lika mycket prydnad som mumms, tror jag! Syns hur mycket arbete och kärlek som går in i att göra dem.

Ville bara säga det, och super fina staffar, som vanligt!

2011-04-06 @ 23:58:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0