Vilken dag som helst...

Nu kommer bebbarna vilken dag som helst, nästan vilken timme som helst faktiskt.
Dyrka är trött på att vara stor, trött på att inte kunna hoppa upp i saker, trött på att må illa, trött på att inte moffa i sig mat som vanligt, trött på att inte kunna sova, trött på att kissa stup i kvarten, TRÖTT!
.
Stygnen i hjärtat av dåligt samvete när min prinsessa inte kan sova utan stapplande försöker stå och sova mitt på sovrumsgolvet bildar en liten korsstygnsblomma i hjärtväggen.
Snart är det över med stormagen, har inte vågat berätta vad som kommer sen dock, håller fortfarande hemligt att det kanske inte är någon dans på rosor att ta hand om en massa valpar =).
.
Inatt har tempen gått ner till 36 iaf när jag var vaken =), och har nu ökat på förmiddagen. I natt har hon adopterat två leksaker som man inte får flytta på. Hon blängde också på Zitra som inte alls fattade det där med leksakerna =), även katten fick onda ögat då hon kom i närheten. Nu vill hon bara ligga i sin bädd, åt lite mat, har druckit lite vatten.
Går man efter textboken så ska tempen nu stiga och förlossningen därefter börja så vi får väl se vad som händer.
Det är bara att vänta snällt.
.
Själv är jag stolt som en tupp då jag klarade mina examensprov för hundinstruktör med högsta poäng i klassen på teori provet, klart man ska skryta en liten skryt iaf. Detta firades med en segerdans direkt efter och vin med Björn, söstra min och Oscar på O'learys på kvällen. Underbart avslut på de jobbiga provdagarna. Sov som en stock den natten kan jag säga.
.
Vi har ju byggt valplåda också som jag ska visa er, tycker den blev super söt nu ska vi se om den håller måttet för att klara av livet som valplåda åt 7-8 valpar =). Den står "inredd" och klar och väntar med iver på att fyllas av sin livsuppgift.
.
I full färd med ihopmontering.
.
Såhär är det tänkt med grind sen.
.
På plats i vardagsrummet.
.
Med golv, bäddad och redo
.
.
Består av:
Billy bokhylla
Lite reglar
Vaxduk, genomskinlig (golvet är inklätt)
Allt för 600kr.
.
.
Mattes trötta tjej!
.
Flygplansvy - bästa delen att landa på, magen!
Ta hand om er så hoppas jag en uppdatering med valparna kommer snart 

Kommentarer
Postat av: linn

ÅÅÅÅ va spännande att tempen gått ner :) Och vilken JÄÄÄÄKLA KAGGE!!! stackars stackars lilla dudiiie! Men snart är hon i tiptopform igen! Kram på er och lycka till!!!

2010-06-18 @ 13:12:48
URL: http://www.peringos.se
Postat av: Carro

VAD FIIINT det blev med valphagen men stackars lilla Dyrka, ser verkligen inte lätt ut med den enorma magen!!!!! Sååå spännande - nu är det verkligen snart dax!!!!!!!!!!!! KRAM!!!!!!!!!!!

2010-06-18 @ 22:21:26
URL: http://www.raggorgeous.se
Postat av: Ankie & Jedligan

Vi håller klor och tassar för Dyrkis att allt går väl med de som komma ska.

XO <3

2010-06-19 @ 21:29:53
URL: http://www.samojed.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0