Men kom igen nu då!

Jag har verkligen försökt förklara för valparna att det är dags att öppna ögonen. Enligt litteraturen ska detta ske dag 10. Tror dock inte de har läst samma böcker som jag. Men terriers som de är så är de envisa som synden. Jag vill ju hälsa på dom nu och titta på deras söta små ansikten med dimmiga ögon. Men den som väntar på något gott...
.
Nu börjar det komma många olika ljud från valplådan, vilket är härligt att lyssna till. Ingen har morrat ännu =).
Längtar till första skallet och första morret kommer, ska bli så härligt att se deras miner när de låter. De brukar bli härligt förvånade att ljuden kommer från dem själva.
.
I förrgår klippte jag deras klor för första gången så nu rivs de inte lika mycket vilket uppskattas av deras mamma. Tik 4 var den enda som inte skrek i högan sky!
I morgon tror jag den största hanen, hane 2, knatar över 1kg strecket, de kommer att vara kolossala när det är dags för försäljning. Mamma Dyrka däremot ser fortfarande ut som ett spjälstaket =(.
.
Jag letar fortfarande härliga valpköpare SÅ om du vill ha en uppfödare som är:
- engagerad i dig som person och i er som ekipage.
- som mer än gärna svarar på frågor och som alltid finns tillgänglig,
- som kan hjälpa dig med träning och fostran.
- som ser på valpköpet som början på en långvarig vänskap och relation.
Så hör av dig till mig via mailen: [email protected] eller via mobilen: 0737-36 33 53.
.
Nu har jag skickat valpkulls-registeringspapprena ner till Eva och har alltså bestämt alla mina namn.
SKK med sina härliga regler för allting gjorde att jag fick tänka om alla tjejernas namn. Utan kennelnamn får man inte ha namn som överstiger 14 bokstäver och man får inte ha med mellanslag eller dyl, bara bindestreck.
Åh de är så trista med sina regler. Men jag är nöjd med mina namn iaf, jag har bara inte bestämt vem som ska få vilket namn!
.
Jag vet inte om jag har berättat men i aug ska jag börja gå på praktik för Irene Westerholm, etolog och instruktör för bull- och terrier-hundar. Jag ska gå bredvid henne under en tävlingslydnadskurs och förhoppningsvis lära mig en massa matnyttigt till mina egna kurser!
.
Zitra tog mod till sig häromdagen och gick in i valplådan. Hittills har hon bara stått utanför och helt klart tyckt att Dyrka borde dela med sig, hon har ju ändå så många! Dyrka tog det hela med ro men försökte hålla Zitra på lite avstånd med sin kropp. Zitra ÄLSKAR valparna och blir lite för ivrig när hon får vara med och tvätta och pyssla med dom så man får bromsa henne lite, med andra ord typiskt Zitra.
.
Så här såg det ut i början, ha ha ha!
Kolla blickarna! Zitra försöker låtsas som att hon inte finns men har hela tiden ett öra mot Dyrka för att höra om hon tänker säga till. Dyrka har onda ögat på Zitra och är beredd om Zitra inte tänker uppföra sig.
.
Så tar hon mod till sig och börjar tvätta lilla tiken som ligger vid hennes fötter och Dyrka håller minst sagt noga koll på hon håller på med.
.
Stämningen mycket mera avslappnad!
.
Zitra tvättar lite till och luktar.
.
Till slut är det så avslappnat som det kan bli vid första besöket in i valplandet.
Givetvis så står jag bredvid och kollar av kroppspråk och mimik för att se att det inte blir för mycket för Dyrka eller att Zitra blir för ivrig.
.
Här myser jag med den vita tiken, se så stor hon är och se hennes lilla svarta läpp =).
.
I valplådan är det redan staffestilen som körs (att ligga med bakbenen bakåt).
.
.
Eftervägningen imorse var det matdags som alltid =).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0