I gröngräset

Idag så tog valparna sina första steg ute på gräsmattan. De tyckte det var mycket spännande och första minuten bestod av att smaka på och riva i det gröna härliga =). Sen vart det lite mera fart i det hela och de vågade sig på små turer på egen tass. De kommer när man ropar lite på dom och det är så gulligt hur kramgoa de är i den här kullen. Det bästa som finns är att få pussas på munnen, det kan de aldrig få nog av. De är oerhört kelna och mysiga. Det här är ingen rivig, skrikig och fartig kull utan det här är kärleksbollar!
Mysigt för mig ;).
 
Century eller "Lemmy" (tigrerade hanen) som jag kallar honom är fortfarande den som är modigast och ger sig iväg själv fortast och tar sig runt på egen tass. Han är en frimodig kille som är snabb i sin utveckling. Han är den som gjort nästan allt först i kullen. Han leker nu med leksaker och han ger inviter till de andra att leka, han är en liten pionjär! Han är också ett litet matmonster och är nog hungrigast jämt. 
 
Skylark eller "Skye" (Hanen med vit krage) fortsätter att vara kullens Ferdinand. Han är inte den som tar för sig mest eller är först fram när något nytt händer. Han tänker och funderar och hoppas nog själv att han tar kloka beslut ;). Han ger lugn till de andra med sitt coola sätt att vara. När han tittar på dig så är det som att han verkligen ser dig <3. 
 
Wildcat eller "Kakan" (tiken med lite vitt på hakan) hörs mest! Hon skriker rakt ut när hon har tråkigt. Hon är också den enda som kommit ur valphagen och det säkert genom att stå på någon annan ;). Så fort du tar upp henne så tystnar hon. Hon är galen i närhet och kommer nog att få en hel del "will to please". Jag tror att hon kommer att vara superkul att jobba med. Pussar är hennes specialitet och hon är först fram när man kommer i närheten av lådan. 
 
Invicta eller "Vicki" (tiken med vitt på bröstet) är mest lik Skye. Hon kan också sitta och fundera för sig själv. Hon är ett riktigt busfrö och är det någon som rör till det i lådan och gräver och pysslar så är det hon. Eller varför inte bita lite på brädorna? Hon är lite försiktig av sig och slänger sig inte in i saker förens hon känner sig trygg. 
 
I veckan så ska de få sina första besök utav valpköparintressenter. Det ska bli mycket spännande att se hur de beter sig mot olika personligheter. Det ska också bli oerhört roligt att träffa människorna bakom mail, sms osv. I ett sms häromdagen så fick jag en jättefin komplimang utav en valpintressent som jag aldrig ens har träffat. Ska bli så kul att ses! 
Är du intresserad utav någon ur den här kullen är du varmt välkommen att höra av dig. 
 
Nu kommer det bilder!
 
Vad är det här konstiga gröna säger Vicki
 
Ja du jag vet inte riktigt säger Skye
 
Så här kan man stå om man är en gunghäst säger Lemmy.
 
Plocka upp mig och ge mig en puss nu!
 
Vad är det här? Näe du jag vet inte om det var så gott.
 
Ah den anfaller ju!
 
Vi kan väl busa istället?
 
Här sitter jag och funderar...
 
Kakan börjar du bli trött redan?
 
Här kan man dra jättemycket!! Är det du nu igen busfrö?
 
Skye posar
 
Älskar den här bilden, det ser verkligen ut som lemmy skrattar ihjäl sig!!! Det kittlas!!!

Men han försöker bara spotta ut ett oätligt, tydligen, löv <3.
 
Ååå vad trött jag blir på ditt skällande säger Skye till Lemmy
 
Kakan har sett något roligt!
 
Ja jag är nog lite trött medger Kakan..
 
Söta Lemmy spatserar
 
och fina Skye filosoferar.
 
Inte många bilder med alla fyra vart det men  här är en <3.
 
Det var allt för idag! Ha det så gott!

Kommentarer
Postat av: Linn

Vilka underbara bilder! Dem är verkligen helt fantastiska alla fyra, riktiga charmtroll!! :) Det ser ut som att Ni hade det roligt! Bilden där Lemmy "skrattar" är magisk, en bild man kan titta på 100 gånger om och smittas till skratt varje gång!! :)

Fina beskrivningar av varje charmknutte oxå, toppen!!

2013-08-27 @ 21:56:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0