Höst = Skördetid

NU längtar jag mest till på tisdag då jag ska på första träffen på hundinstruktörsutbildningen. Ska bli så himla roligt. Hoppas att det är som jag har tänkt mig och att där finns en massa kuliga människor att byta tankar och åsikter och lära sig en massa av. Jag tänker ge gärnet med det här och suga i mig all information.
Tack till Micke och Bettan (björnes föräldrar) som lånade ut pengar till mig!

Annars ligger det två däckade karlar i min lägenhet, vet att det var lite ljust ute när de kom hem i natt. =) Vi får väl se när de orkar röra sig igen. Försökte få B att stänga av sin ringande telefon HELT utan framgång nyss. Jag får väl äta frukost och ta en repa men hundarna så får vi väl omvärdera situationen. Idag ska vi till B´s pappa som har fyllt år och sedan ska vi på buggkursen i kväll.

Pratade med Pappa som hade varit och dansat i torsdags då inte vi kunde för B kom hem sjuk, han var helt lyrisk. Tord vår danslärare hade tydligen blivit jätte glad över att få återse dem på hans kurs och frågade genast vart hans döttrar var. Han kramde även om dom och mindes namn och alltihopa. En underbart rolig karl den där Tord! Det hade varit helt okej sa pappa att dansa även om det var förra hösten vi gick senaste kursen. Det kändes skönt att höra. Ska bli superkul ikväll.

Fick ett ur mysigt mail i går av Carro som köpt en skrynklis katt flicka, blir så arg för att vi inte hinner ses oftare så man får ta del av sådan värdefull information via mailen. Nu bara måste vi ju dit och björne ska få träffa och klappa sin allra första Sphynx katt. Carro jag kommer snart!

Ja jag e ju inget fan av hösten direkt även om den kan vara rätt mysig. Avskyr ju vintern och nu vet man vad man har framför sig. Däremot älskar jag ju pyssel och fix och i skördetid finns det massor utav sådant.
Delger mig av mina projekt:


Ättiskgurka/Pressgurka: mums så gott! notera svampen på torkning i bakgrunden.



En tur i skogen i gottröra med arbetskollegorna genererade så galet mkt svamp!
Höstkantareller, Trattkantareller och svart trumpetsvamp blev skördat.
I korgen ligger röda vinbär som nu finns i frysen.



Alla trattkantareller ligger nu i frysen förstekta i smör i små portionspaket.
Tog lite tid att rensa.....


Björne kallade mig mini Leila och fick tillbaka med samma mynt och blev mini Ernst då han gjorde denna persiko-inläggning med ingefära.


Svampen som torkar på bordet fick sedan sällskap av äppelskivor på tork. Mums i vinter.


Gjorde även en grymt god äppelpaj häromdagen, är ju så gott alltså!
Med en massa härlig vaniljsås till.
Nu gäller det bara att komma i håg att ta fram svampen och rota efter kalasiga svamprecept.
Har du någe bra så dela gärna med dig!
Kramar Camilla!

Kommentarer
Postat av: linn and the muppets

men ååå va du är händig camilla!! ser jättegott ut alltihop!! kram

2009-09-19 @ 20:57:08
URL: http://www.peringos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0