Så var vi fyra veckor!

Haloj allihopa!
.
Nu har valparna hunnit bli 4 veckor gamla. Nu äter dom riktigt mat 3-4 gånger om dagen och vill allra helst vara utanför lådan även om det bara ska sovas. Tänder är också till för att användas har dom upptäckt och de smakar utan att skämmas på allt som kommer i deras väg.
De morrar, biter och skäller ut varandra om vartannat och är det något som inte passar så skriker dom i högan sky!!
Det går då inte att tex kolla på tv utan att text =).
De använder och provar ut mycket olika kroppsställningar och beteenden gentemot varandra. De ger lekinviter och backar och hoppar och det är så härligt att se.
Det är härligt att se hur de små svansarna viftar glatt när man pratar med dom.
.
Jag har träffat flera härliga valpköpare på kort tid, vi vet vilka ni är ; )
Jag är så glad att det finns så härligt goa människor.
Givetvis har det knaprats muffins till valpfikat!
Det var nog ingen som klagade, kanske dom inte vågade heller, hihihi.
Som det ser ut nu så finns det 1 tik kvar och 2 hanar kvar så passa på!
.
Jag har fått mina stamtavlor också, de på posten trodde inte sina ögon när de såg vad jag skulle betala för att få ut dom och vågade knappt säga det högt, ha ha ha. Men när jag berättade vad det var så blev jag utfrågad om rasen istället och sedan önskade de mig lycka till. Härligt!
Så nu har alla fått sina tjusiga namn.
.
Tik 1 = Hey Rosalie "Rosen"
Tik 2 = Lucille "Lucy"
Tik 3 = Peggy Sue "Peggy"
Tik 4 = Bonnie B " Bonnie"
Hane 1 = Johhny B Goode "Johnny"
Hane 2 = Mr Sandman "Sandman"
Hane 3 = Rockin Robin "Robin"
.
Idag var första dagen som valparna fick vara ensamma hemma. Dyrka behövde verkligen komma bort lite!!!
Hon håller på att bli alldeles kollrig av att bara gå omkring här hemma och på mindre promenader. Så nu var det dags tyckte vi.
Vi åkte till Stora Skuggan och kollade på hästar och grisar och gick en sväng och åt lite lunch.
Hundarna fick dela på en twister (isglass) det uppskattades!
Nähe lite bilder kanske?
.
Stör inte, vi äter faktiskt! (Bonnie B som tittar upp)
Det är gött med mat!
Bordskicket är det si så där med......
Kanske går den här att äta?
Zitra vakar över lekarna så att de inte blir för vilda ( för då vill hon minsann vara med! )
Kommer man åt så kan man nämligen bita lite på dom små =)
Mr Sandman kollar när de andra leker.
Lucille (Lucy) och Johhny B Goode (Johnny) sparras lite.
Sen tröttnar dom och Lucille (Lucy)nosar lite i luften istället...
Johnny B Goode (Johnny eller "Jompa") laddar på Mr sandman.
Men Mr Sandman smiter undan...
Bonnie B (Bonnie) kikar ut genom altan dörren.....
Smiter tillbaka till valplådan och stöter på Hey Rosalie (Rosen)
Hey Rosalie (Rosen) ger sig iväg på egna äventyr...
Så kan man helt plötsligt bli instängd igen och Johnny B Goode (Johnny) var inte färdig med att upptäcka världen och var inte sen med att berätta hur dumma vi var då!
Släpp ut mig NU!
Så svårt kan det inte vara jag kommer nog ut snart...
Så orättvist alltså....
Dumma dig!
Ja tillslut så somnar alla lugnt igen efter lite mat och bus (tills nästa gång det ska ätas=) )
Ses snart igen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0