Nu tar vi våra första steg!

Alla valparna har nu öppna ögon och traskar på darrande ben runt för att försöka upptäcka världen.
Än så länge hittar de inte varandra med hjälp av synen men det dröjer nog inte länge.
Snart blir det nog dags att utöka valplådan!
Nu morrar de och ylar och provar på diverse läten men de hör inte sig själva speciellt bra eller någon annan för den delen =).
De har även börjat gnaga på och slicka på saker istället för att bara suga som de förut gjorde. Så fort som möjligt ska jag börja ge dom lite mat, tänkte prova i helgen, det blir väl mest kladdkalas =).
Dyrka behöver så mycket som möjligt av sin egen mat så jag ska försöka avlasta henne så snart jag kan.
Tycker att hon har gått upp lite men det kan vara önskedrömmar.
.
Lillebror Ted firades idag hemma hos mig, det var tydligen så att han ville titta på valpar som födelsedagspresent och vem kan neka det? Så vi fikade lite och pussade på valparna. Vi åt jordgubbar med glass. Vi provade även på mina jordgubbsmuffins med apelsinfrosting som gick hem, mums!
Jag har bakat lite till de kommande fika pauserna med valpintressenter förstår ni.
Ja, jag ska visa bild på det med =).
.
Sedan åkte kameran fram om den nu någonsin åker bort när man har så mycket kul att fota?
Mästerfotografen har alltså slagit till igen, varsågoda!
.
Tik 1
Tik 2
Ser ni på min tass, 2 till små fläckar av svart har dykt upp i allt det vita =).
Tik 3
Tik 4
Hane 1, Kan man äta den här?
Hane 2
Hane 3, ylar, vart tog alla vägen?
.
Och så får jag visa min små mästerverk!
Jordgubbsmuffins med apelsinfrosting till vänster.
Chokladmuffins med chokladfrosting i mitten.
Vitchokladmuffins med citronfrosting till höger.
Hoppas det vattnas i munnen!
(om någon undrar så har jag gjort rosorna och rosetterna själv =) )

Kommentarer
Postat av: Linn

Nu börjar de bli riiiiiiktigt gulliga!!! ÅÅÅÅÅ mina favvosar är tik1, tik4 och hane2... fast hane1 och tik2 är också gooooa... och resten också! Tur att inte jag ska välja nån ;) Kram och kul med uppdatering och bilder på dina fina cupcakes... :)

2010-07-08 @ 22:33:01
URL: http://www.peringos.se
Postat av: Linda N

Ja, hane nr 1 och ett gäng av dina mumsiga muffins kan du skicka till mig:))



Valparna ser jättefina ut!



//Linda

2010-07-11 @ 12:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0