Kennel StopnStare´s första träff!

Äntligen fick mina valpköpare tillfälle att träffa varandra och det var en väldigt bra uppslutning! Det var en mindre folksamling och härliga staffejuniorer som träffades hemma hos mig i min lilla lägenhet. Det gick underbart bra och jag hade supertrevligt, tack till er alla som kunde komma under dagens lopp!!
.
Fika i soffan.
.
Gladaste Elvis <3
.
.
Robin lyssnar med halvt öra <3
.
Uttråkad Kairi, pussgumman!
.

.
Vi hade Carol Ringström från www.CRACE.se som föreläste för oss om div sommarfaror. Nu är ju visserligen sommaren över men den kommer snart tillbaka och har man grundläggande kunskaper kring de flesta sommarfarorna så som ormbett, hundar i varm bil, getinstick, m.m så kan man till och med rädda liv. Carol är en kollega till mig som även arbetar som föreläsare bland annat =) och jag blev jätte glad att hon hade tid att dela med sig lite visdom till oss. Jag jobbar ju en del på akuten och sitter även ibland och svarar i telefonen och dessa kunskaper är fantastiska om man kan, är det 30 minuters väntetid att sitta i en telefonkö eller en bilkö så kan det vara för sent när man väl kommer fram. Så förhoppningsvis lärde vi oss alla några bitar här och var som vi dock hoppas aldrig behöver komma till användning. Givetvis fikade vi Camilla style med en staffetårta medans vi lyssnade =).
.
.
Efter lite prat bar det sedan av till Albano för träffen var även kombinerad med de undersökningar som jag anser bör göras på en staffe runt 1 års ålder. Höftleds och armbågsledsröntgen samt ögonlysning stod på schemat! Jag är en uppfödare som är galet glad över att mina valpköpare förstår vikten av och håller med mig om att man bör utföra dessa undersökningar, tack igen!
.
Kent dina bilder är ju en milsvidd bättre än mina så blunda om det är för jobbigt =).
Här är vi i korridoren på jobbet. De två hundarna närmast kameran är Lucille vars vita rumpa vi ser nära matte Nina och sedan har vi Elvis nedanför husse Kent och matte Viktoria.
.
Elvis med matte Viktoria inne på ögonundersökningsrummet.
.
Kairi med matte Ann och Veterinär Titti som ögonlyste alla staffarna.
.
Här har vi matte Nina med goaste Lucille <3
.
Lilla Cash undrar hur man gör för att komma ner från bordet.
.
Till råga på allt så plockar husse Matthew upp honom på ännu ett bord!
.
En bild säger mer än tusen ord, Cash tycker helt enkelt att det finns bättre sätt att tillbringa sin fritid på =).
.
Kairi i väntan på röntgen framkallning.
.
Kicki, vår underbara röntgen sköterska springer som en skållad råtta men alla ser härligt glada ut på denna bild =). Robin ligger på bordet med matte Petra vid huvudändan.
.
Lucille får en puss av matte, det är ju aldrig fel =).
.
Tack till alla som kunde komma och förgylla min dag jag hoppas att ni trivdes, Tack gänget!
.

Kommentarer
Postat av: Ellen

Oj så stora dom har blivit, valparna! Och så söta..

2011-10-07 @ 12:27:49
Postat av: Sandra o Assar

Vilka underbara valpköpare du har Camilla. Tänk om alla kunde få sådana engagerade människor i sin "kennel". Härligt! Jättefina bilder också :) Kram på dig

2011-11-14 @ 12:01:47
URL: http://www.cypriotiskherdehund.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0